معرفی رشته نقاشی

مجموعه: علمی
به این مطلب امتیاز دهید

 

  • معرفی رشته نقاشی
  •  

    


    معرفی رشته نقاشی

    مجموعه: معرفی رشته های تحصیلی

     

     

    معرفی رشته نقاشی

     

     

    دیباچه:

    می‌گویند “زئوس” و “پاراسیو” از معروفترین نقاشان یونان باستان بودند و با یکدیگر رقابت داشتند. روزی آنها در یک مسابقه نقاشی در حضور مردم شرکت کردند تا بهترین نقاش یونانی انتخاب شود. “زئوس” روی تابلوی خود یک خوشه انگور کشید و در این کار چنان مهارتی از خود نشان داد که پرندگان به تصور آنکه خوشه انگور واقعی است، به سوی آن هجوم آوردند.

     

    “پاراسیو” نیز برای نشان دادن نقاشی‌اش از رقیب خود دعوت کرد تا پرده نقاشی را کنار بزند اما وقتی زئوس برای کنار زدن پرده نقاشی جلو رفت، متوجه شد که پرده‌ای وجود ندارد بلکه “پاراسیو” خود پرده را نقاشی کرده است و در نتیجه همگان برتری پاراسیو را به رسمیت شناختند.این داستان را بسیاری از ما به عنوان اوج قدرت یک نقاش در خلق یک شاهکار هنری شنیده‌ایم اما آیا نقاشی یعنی همین؟ آیا هنر نقاش این است که آنچنان ماهرانه طبعیت را تقلید کند که حتی خود طبعیت را نیز به اشتباه بیندازد؟ در این صورت چگونه می‌توان به نگاره‌های دیوارهای غارها یا آثار هنرمندان مدرن، نقاشی گفت؟

     

    استادان و هنرمندان نقاشی بر خلاف نظر افرادی که نقاشی را فتوکپی طبیعت می‌دانند، معتقدند که نقاشی هنری است که در پیوند با اندیشه، جهان‌بینی و شرایط حاکم بر جامعه شکل می‌گیرد و معنا و مفهوم پیدا می‌کند و نهایتاً در غالب تصویر بیان می‌گردد.البته براساس این تعریف نمی‌توان تعریف نقاشی را با هنرهای تجسمی دیگر مانند گرافیک یا طراحی مشخص نمود و این به دلیل آن است که امروزه مرز بین بسیاری از هنرها شکسته شده است و نمی‌توان با خط‌کش لغات، حیطه یک هنر را تعیین کرد.رشته نقاشی فضایی را ایجاد می‌کند که هر دانشجوی خلاق متناسب با توان، سلیقه، دانش و ذهنیت خویش، دنیای خاص آفرینندگی خود را در آن می‌یابد و در نتیجه می‌تواند آثاری را خلق کند که باعث تحول خود و در مرحله بعد جامعه‌اش گردد. این رشته‌ به‌ آموزش‌ سبک‌های‌ برجسته‌ نقاشی‌ معاصر ایران‌ و جهان‌ می‌پردازد و در کنار آن‌ دانشجویان‌ دروسی‌ مثل‌ طراحی‌، اطلاعات‌ و مبانی‌ هنرهای‌ تجسمی‌، تاریخ‌ هنر و تاریخ‌ عمومی‌ نقاشی‌ را می‌گذرانند.

     

    یک‌ دانشجوی‌ رشته‌ نقاشی‌ در طی‌ تحصیل‌ در دانشگاه‌ می‌آموزد که‌ خوب‌ ببیند، تحلیل‌ کند، دانش‌ خود را وسعت‌ ببخشد و آنچه‌ را که‌ یاد گرفته‌ است‌ در سطوح‌ مختلف‌ اشاعه‌ بدهد. به‌ همین‌ دلیل‌ اگر فردی‌ قریحه‌ و ذوق‌ نقاشی‌ نداشته‌ باشد، با ورود به‌ رشته‌ نقاشی‌ فقط‌ یکسری‌ اطلاعات‌ به‌ دست‌ می‌آورد و بازدهی‌ نخواهد داشت‌.

     

     

    توانایی‌های‌ لازم :
    دانشجوی‌ رشته‌ نقاشی‌ باید ویژگی‌های‌ جسمی‌ و روحی‌ خاصی‌ داشته‌ باشد تا بتواند در این‌ رشته‌ موفق‌ گردد و به‌ همین‌ دلیل‌ نیز آزمون‌ نقاشی‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ به‌ صورت‌ نیمه‌متمرکز برگزار می‌شود؛ یعنی‌ پیش‌ از ورود به‌ دانشگاه‌ استعداد و خلاقیت‌ داوطلب‌ در یک‌ آزمون‌ عملی‌ سنجیده‌ می‌شود تا بهترین‌ و توانمندترین‌ داوطلبان‌ وارد دانشگاه‌ گردند. از سوی‌ دیگر نقاش‌؛ یعنی‌ خلاق‌؛ یعنی‌ آفریننده؛ یعنی‌ کسی‌ که‌ از مرز بایدها و نبایدها می‌گذرد تا طرحی‌ نو دراندازد و به‌ همین‌ دلیل‌ نمی‌توان‌ به‌ او دستور داد که‌ چگونه‌ باش‌ و از چه‌ راهی‌ برو تا موفق‌ شوی‌. در واقع‌ یک‌ نقاش‌ نمی‌تواند در چهارچوبی‌ مشخص‌ و معین‌ محدود گردد. و بالاخره‌ باید گفت‌ که‌ هنر نقاشی‌ مثل‌ هر هنر دیگری‌ کار طاقت‌فرسا، هوش‌، نبوغ‌ و شعور فراوان‌ نیاز دارد.

     


    موقعیت‌ شغلی‌ در ایران :
    یک‌ فارغ‌التحصیل‌ نقاشی‌ نباید انتظار داشته‌ باشد که‌ تنها مشغله‌ و منبع‌ درآمدش‌ نقاشی‌ کشیدن‌ باشد چرا که‌ حتی‌ نقاش‌های‌ موفق‌ و معروف‌ جهان‌ نیز تنها مشغله‌شان‌ کشیدن‌ نقاشی‌ نیست‌ بلکه‌ در کنار نقاشی‌، به‌ تدریس‌ نقاشی‌ نیز می‌پردازند. کاری‌ که‌ بسیار مثمر ثمر است،‌ چون‌ تدریس‌ و ارتباط‌ با دیگران‌، تأثیر به سزایی‌ در دید، ذهن‌ و اندیشه‌ یک‌ نقاش‌ می‌گذارد. در کشور ما نیز یک‌ نقاش‌ می‌تواند علاوه‌ بر نقاشی‌ به‌ تدریس‌ این‌ هنر در مراکز آموزش‌ عالی‌ یا آموزشگاه‌های‌ آزاد و به‌ فعالیت‌ در مطبوعات‌ و نشریات‌، صداوسیما، فرهنگسراها، سازمان‌ میراث‌ فرهنگی‌، وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌، شهرداری‌ها (به‌ عنوان‌ طراح‌ و مجری‌ نقاشی‌های‌ دیواری‌) بپردازد.

     

    درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل :

    دروس‌ پایه‌:
    مبانی‌ هنرهای‌ تجسمی‌ ، کارگاه‌ طراحی‌ پایه‌(سطح‌ یک‌) ، کارگاه‌ عکاسی‌ پایه، هندسه‌ مناظر و مرایا، کارگاه‌ چاپ‌های‌ دستی‌، کارگاه‌ حجم‌سازی‌، تجزیه‌ و تحلیل‌ و نقد آثار هنرهای‌ تجسمی‌، هنر و تمدن‌ اسلامی‌ ، آشنایی‌ با هنر در تاریخ‌.

     

     

    دروس‌ اصلی‌:
    کارگاه‌ طراحی‌ (سطح‌ دو) ، نقاشی‌ دیواری‌ ، کارگاه‌ نقاشی‌ دیواری‌ (سطح‌ یک‌)، کارگاه‌ نقاشی‌ (سطح‌ یک‌)، تاریخ‌ عمومی‌ نقاشی‌، تجزیه‌ و تحلیل‌ و نقد آثار نقاشی‌.

     

     

    دروس تخصصی:
    کارگاه طراحی (سطح سه) ، کارگاه نقاشی (سطح دو)، کارگاه نقاشی(سطح سه)، مرمت آثار نقاشی. طرح عملی جامع، طرح و رساله نهایی

    منبع:parsidoc.com

    

    چند دقیقه با دانستنی ها


    • آمپول ضد بارداری استخوان‌ها را سست می‌کند


    • اعلام برترینهای سیرتعالی مرکزکیفیتهای برتر


    • بیماریهای غیرواگیر عامل60درصدمرگها


    • تولید داروی مقابله با آنفولانزاوسرماخوردگی


    • حشرات چگونه مسیرخودراپیدامی کنند؟


    • زمان برگزاری آزمون مهندسی حرفه‌ای

    http://www.beytoote.com/scientific/introduction/introducing-paint.html

    کلمات کلیدی : آمپول اعلام بیماریهای تولید حشرات زمان معرفی   (به‌ (سطح (سطح‌   ، آثار آثاری آزاد آزمون آزمون‌ آشنایی‌ آفریننده؛ آفرینندگی آموزشگاه‌های‌ آموزش‌ آن آنفولانزاوسرماخوردگی آنها آنچنان آنچه‌ آنکه آن‌ آوردند آیا ارتباط‌ ارشاد از است است، است،‌ استادان استخوان‌ها استعداد است‌ اسلامی‌ اسلامی‌، اشاعه‌ اشتباه اصلی‌ اطلاعات‌ افرادی اما امروزه انتخاب انتظار اندیشه، اندیشه‌ انگور او اوج اگر ایجاد ایران ایران‌ این این‌ با بارداری بازدهی‌ باستان باشد باشد، باش‌ باعث بالاخره‌ باید بایدها ببخشد ببیند، بتواند بدهد بر براساس برای برتر برتری برترینهای برجسته‌ برو برگزار برگزاری بزند بسیار بسیاری بعد بلکه بلکه‌ به بهترین بهترین‌ به‌ بودند بپردازد بیان بین بیندازد؟ تأثیر تا تابلوی تاریخ‌ تاریخ‌ تجزیه‌ تجسمی تجسمی‌ تجسمی‌، تحصیل تحصیلی تحصیل‌ تحلیل‌ تحول تخصصی تدریس‌ تصور تصویر تعریف تعیین تقلید تمدن‌ تنها توان، توانایی‌های‌ توانمندترین‌ ثمر جامع، جامعه جامعه‌اش جسمی‌ جلو جهان‌ جهان‌بینی حاکم حتی حتی‌ حجم‌سازی‌، حرفه‌ای حضور حیطه خاص خاصی‌ خط‌کش خلاف خلاق خلاقیت‌ خلاق‌؛ خلق خوب‌ خود خوشه خویش، داد دادن دارد داروی داستان داشتند داشته‌ داشت‌ دانستنی دانش دانشجوی دانشجویان‌ دانشجوی‌ دانشگاه‌ دانشگاه‌ها دانش‌ داوطلبان‌ داوطلب‌ در درآمدش‌ دراندازد درس‌های‌ دروس دروسی‌ دروس‌ دستور دستی‌، دست‌ دعوت دقیقه دلیل دلیل‌ دنیای دو) دو)، دیباچه دید، دیوارهای دیواری‌ دیواری‌) دیگر دیگران‌، دیگری‌ ذهنیت ذهن‌ ذوق‌ را راهی‌ رساله رسمیت رشته رشته‌ رفت، رقابت رقیب روحی‌ روزی روی زئوس زدن سازمان‌ سبک‌های‌ سزایی‌ سست سطوح‌ سلیقه، سنجیده‌ سه) سه)، سوی سوی‌ سیرتعالی شاهکار شد شده شرایط شرکت شعور شغلی‌ شناختنداین شنیده‌ایم شهرداری‌ها شود شوی‌ شکسته شکل صداوسیما، صورت صورت‌ ضد طاقت‌فرسا، طبعیت طبیعت طراحی طراحی‌ طراحی‌، طراح‌ طرح طرحی‌ طول‌ طی‌ عالی‌ عاملدرصدمرگها علاوه‌ عملی عملی‌ عمومی‌ عنوان عنوان‌ عکاسی‌ غارها غالب غیرواگیر فارغ‌التحصیل‌ فتوکپی فراوان‌ فردی‌ فرهنگسراها، فرهنگی‌، فرهنگ‌ فضایی فعالیت‌ فقط‌ قدرت قریحه‌ لازم لغات، ما مانند ماهرانه مبانی‌ متناسب متوجه مثل‌ مثمر مجری‌ محدود مختلف‌ مدرن، مراکز مرایا، مرحله مردم مرز مرمت مرکزکیفیتهای مسابقه مسیرخودراپیدامی مشخص مشخص‌ مشغله‌ مشغله‌شان‌ مطبوعات‌ معاصر معتقدند معرفی معروفترین معروف‌ معنا معین‌ مفهوم مقابله مناظر منبع منبع‌ مهارتی مهندسی موفق‌ موقعیت‌ میراث‌ می‌آموزد می‌آورد می‌توان می‌تواند می‌دانند، می‌شود می‌شود؛ می‌پردازد می‌پردازند می‌کند می‌کند می‌گذارد می‌گذرانند می‌گذرد می‌گرددالبته می‌گویند می‌گیرد می‌یابد نباید نبایدها نبوغ‌ نتیجه نخواهد ندارد نداشته‌ نشان نشریات‌، نظر نقاش نقاشان نقاشی نقاشی مجموعه نقاشی(سطح نقاشی‌ نقاشی‌ نقاشی‌، نقاشی‌اش نقاشی‌های‌ نقاش‌ نقاش‌؛ نقاش‌های‌ نقد نمود نمی‌توان نمی‌تواند نمی‌توان‌ نهایتاً نهایی نو نگاره‌های نیاز نیز نیست‌ نیمه‌متمرکز ها های هجوم هر همگان همین؟ همین‌ هندسه‌ هنر هنرمندان هنرها هنرهای هنرهای‌ هنری هوش‌، و وارد واقعی واقع‌ وجود ورود وزارت‌ وسعت‌ وقتی ویژگی‌های‌ پاراسیو پایه، پایه‌ پایه‌(سطح‌ پرده پرده‌ای پرندگان پیدا پیش‌ پیوند چاپ‌های‌ چرا چنان چند چهارچوبی‌ چه‌ چون‌ چگونه چگونه‌ کار کارگاه کارگاه‌ کاری‌ کرد کردرشته کردند کرده کسی‌ کشور کشید کشیدن‌ کنار کند کند، کنند؟ که که‌ گرافیک گردد گردند گرفته‌ گفت؟ گفت‌ یا یاد یعنی یعنی‌ یونان یونانی یک یکدیگر یکسری‌ یک‌ یک‌) یک‌)،

     

    

    دیدنی های تلگرام و اینستاگرام

    روش تهیه استانبولی

    عکس آسمان و ابر

    دانلود گوگل پلی استور اندروید

    دنیای فناوری

    

    فال تاروت کبیر

  • مطالب علمی جدید
  •  

    در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :